با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن اقتصاد دفاع ایران و انجمن اقتصاد انرژی ایران
تاثیر یارانه‌ها بر مارک‌آپ بخش صنعت در ایران

زهرا آخانی؛ احمد سرلک؛ ابوالفضل سعیدی فر؛ غلامعلی حاجی

دوره 6، شماره 21 ، آذر 1401، ، صفحه 19-33

https://doi.org/10.30473/jier.2023.66110.1356

چکیده
  هدف محوری پژوهش حاضرارزیابی تاثیر یارانه بر عملکرد بازار می‌باشد. بدین منظور از داده های 122 صنعت چهار رقمی  جمع آوری شده توسط  مرکز آمار ایران طی سالهای 1381-1398 استفاده شد. در ابتدا ، موجودی سرمایه  ۱۲۲ صنعت چهار رقمی  بر اساس روش نمایی و رابطه کلاین  محاسبه شد . برای ارزیابی اندازه مارک آپ و شاخص لرنر به پیروی از رویکرد غیر ...  بیشتر